Діяльність Комітету

12 листопада 2013, 17:40

Про роботу Комітету та його підкомітетів за період з 4 по 8 листопада ц.р.

4 - 8 листопада  2013 року

Комітетом 6 листопада п.р. проведені слухання на тему: "ЕКОНОМІЧНА БЕЗПЕКА УКРАЇНИ. ЗАГРОЗИ, РИЗИКИ ТА ЇХ УПЕРЕДЖЕННЯ", 7 листопада  ц. р. відбулося чергове засідання Комітету.

Протягом зазначеного періоду Комітетом підготовлено відповіді на звернення 19 громадян, загалом підготовлено та відправлено 52 листи.

 

РОБОТА ПІДКОМІТЕТІВ:

з питань державної безпеки

- здійснювались організаційні, технічні та консультативні заходи  щодо  підготовки до розгляду на засіданні Комітету 7 листопада ц.р. законопроекту № 3309 про внесення змін до деяких законів України (щодо Управління державної охорони); автори народні депутати України А.Мартинюк, С.Гриневецький.

 

з питань воєнної безпеки та оборони

- внесено на розгляд Верховної Ради України підготовлений до другого читання проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо служби у військовому резерві (реєстр. № 2591). 1 листопада 2013 року відбулася робоча нарада з представниками Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України, Генерального штабу Збройних Сил (розробник) та секретаріату Комітету з приводу пропозицій і зауважень, висловлених Головним управлінням до проекту;

- доопрацьований підкомітетом проект Закону про внесення змін до Закону України «Про організацію оборонного планування» (реєстр. № 0910, ІІ читання) проходить узгодження з його розробником та іншими зацікавленими відомствами.

 У підкомітеті  опрацьовуються проекти законів про:

- денонсацію Угоди між Україною та Російською Федерацією з питань перебування Чорноморського флоту Російської Федерації  на території України, реєстр. № 0035), поданий народним депутатом України В.Яворівським;

- внесення змін до Закону України «Про державні нагороди України» (щодо запровадження почесного звання «Місто бойової слави», реєстр. № 3506, поданий народним депутатом України А.Мартовицьким;

- внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гуманізації відповідальності за ухилення від призову на строкову військову службу), реєстр. № 3533, поданий народним депутатом України С.Фаєрмарком;

 

з питань оборонно-промислового комплексу та військово-технічного співробітництва

- опрацьовано та підготовлено матеріали для розгляду на засіданні Комітету проектів законів:

 

- про створення та виробництво озброєння, військової і спеціальної техніки (реєстр. № 2420а, КМУ);

- про військово-технічне співробітництво  (реєстр. №2401а, КМУ);

 

з питань соціального і правового захисту військовослужбовців та членів їх сімей

- у підкомітеті з питань соціального і правового захисту військовослужбовців та членів їх сімей Комітету з питань національної безпеки і оборони 7 листопада 2013 року розглянутий проект Закону України про скасування необґрунтованих пільг та привілеїв для осіб, уповноважених на виконання функцій держави (реєстр. № 3122 від 27.08.2013 року), поданий народним депутатом України Яценюком А.П.

Законопроектом пропонується обмежити та скасувати невиправдані пільги та привілеї для Президента України, народних депутатів України, членів Кабінету Міністрів України. Крім того, передбачається втрата чинності низки постанов Верховної Ради України, якими нині врегульовуються питання матеріального забезпечення та обслуговування вищих посадових осіб держави.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України розглянуло зазначений вище законопроект і вважає, що перегляд законодавства щодо пільг та гарантій для осіб, уповноважених на виконання функцій держави, потребує комплексного підходу. При цьому слід уникати крайнощів та враховувати, що низка так званих пільг насправді є гарантіями діяльності посадових осіб та спрямована на створення належних умов для функціонування відповідних державних інституцій. Крім того, ряд положень законопроекту, на думку зазначеного Управління, мають декларативний характер, а замість виваженого підходу до врегулювання питань матеріального, транспортного, організаційного забезпечення діяльності Президента України, народних депутатів України, членів Кабінету Міністрів України пропонуються очевидно неприйнятні або необґрунтовані новели. Експерти також вважають, що питання, на врегулювання яких спрямовано новели законопроекту (пенсійне забезпечення, матеріально-побутове та транспортне забезпечення, організаційне забезпечення осіб, уповноважених на виконання функцій держави), є предметом регулювання різних законодавчих актів, тому у разі необхідності відповідні зміни слід вносити до нині чинних законів у цій сфері.

Змінами, що пропонуються до статті 261 Закону України «Про дорожній рух», передбачено, що «тимчасово обмежувати або забороняти рух транспортних засобів, пішоходів на окремих ділянках вулиць, автомобільних доріг під час проїзду автомобільним транспортом Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем’єр-міністра України та інших вищих посадових осіб держави забороняється» (зміни аналогічного змісту пропонуються до статті 18 Закону України «Про державну охорону органів державної влади України та посадових осіб»).

Крім того, аконопро до статті 261 Закону України «Про дорожній рух» забороняється супроводження спеціальними підрозділами Державтоінспекції Міністерства внутрішніх справ України транспортних засобів, у яких пересуваються Президент України, Голова Верховної Ради України, Прем’єр-міністр України та інші вищі посадові особи держави.

На думку експертного управління, наведені пропозиції є досить дискусійними, оскільки тимчасове обмеження руху транспорту, а також супроводження вищих посадових осіб держави спеціальними підрозділами Державтоінспекції МВС України можуть розглядатися і як заходи безпеки, спрямовані на охорону вищих посадових осіб держави.

Головне науково-експертне управління аконопр Верховної Ради України вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно відхилити (висновок № 16/3-1375/3122 від 09.10.2013 року).

Підкомітет з питань соціального і правового захисту військовослужбовців та членів їх сімей Комітету при розгляді зазначеного законопроекту додатково звернув увагу також на таке.

1. Поданий народним депутатом України Яценюком А.П. проект Закону  № 3122 від 27.08.2013 року є копією законопроекту № 2221 від 07.02.2013 року, який ініціювався народними депутатами України Яценюком А.П., Кличком В.В. та Тягнибоком О.Я. та який був відхилений Верховною Радою України за результатами голосування на пленарному засіданні 4 червня 2013 р.

2. Законопроект не підтримується Управлінням державної охорони України (лист від 04.09.2013 р. № 2/16-1043), оскільки запровадження змін, що пропонуються до статті 261 Закону України «Про дорожній рух» та статей 3, 18 Закону України «Про державну охорону органів державної влади України та посадових осіб», на думку цього Управління, може негативно вплинути на забезпечення безпеки посадових осіб держави.

3. Законопроекти з аналогічного питання (реєстр. № 7448 від 09.12.2010 р, № 8045 від 01.02.2011 р., № 9275 від 07.10.2011 р., № 2047 від 18.01.2013 р.) неодноразово вносилися до Верховної Ради України, але були відхилені та зняті з розгляду.

Враховуючи викладене, підкомітет погодився з позицією наукових експертів стосовно відхилення зазначеного проекту Закону та запропонував Комітету не підтримувати пропозицію народного депутата України Яценюка А.П. і рекомендувати Верховній Раді України відхилити цей проект Закону, про що повідомити Комітет Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, який є головним комітетом з опрацювання згаданого проекту Закону.