Комітет з питань національної безпеки і оборони оперативно розглянув внесений Урядом проект Закону про мінімізацію впливу світової фінансової кризи на економіку України.

На переконання керівництва Комітету та голів підкомітетів, запропоновані Кабінетом Міністрів України заходи не носять системного характеру, не стимулюють економічне зростання та не створюють необхідного балансу для виходу із кризи. Тому комітет вважає, що в разі прийняття зазначеного законопроекту Верховною Радою України не буде забезпечено захист конституційних прав громадян, не буде гарантовано економічну і фінансову безпеку держави, не буде створено передумов для подальшого економічного зростання після кризи.

За словами голови Комітету Анатолія Гриценка, законопроектом передбачається надати протягом двох років надзвичайні повноваження Кабінету Міністрів України та Міністерству фінансів України, в тому числі поза межами правового поля, щодо управління фінансовими, матеріальними та іншими ресурсами за рахунок обмеження повноважень Верховної Ради України, Національного банку України, системних банків, судів, що може призвести до втрати керованості цими процесами.

Створення у складі Державного бюджету України Стабілізаційного фонду, до якого пропонується зараховувати у повному обсязі кошти від приватизації об’єктів у 2009-2010 роках та кошти, що надійдуть від продажу державних цінних паперів, на думку Комітету, не є ефективним заходом у зв’язку із невирішеністю питання щодо керівництва Фонду державного майна України, відсутністю затвердженої Верховною Радою України програми приватизації, а також спадом виробництва. Такі об’єкти стануть непривабливими для стратегічного інвестора і можуть бути продані на невигідних для держави умовах.

«Внаслідок цього держава може втратити не тільки управління стратегічно важливими підприємствами, але й не наповнить бюджет», - зазначив Анатолій Гриценко.

Комітет вважає, що джерелами формування Стабілізаційного фонду могли б бути надходження коштів за рахунок перевиконання дохідної частини Державного бюджету України, частини коштів Єдиного казначейського рахунку, нерозподілені залишки Резервного фонду, а також частина коштів перевищення кошторисних доходів над кошторисними витратами Національного банку України, затверджена на поточний бюджетний рік.

«Виходячи з необхідності активізації і поглиблення у наступному році процесів реформування сфер національної безпеки і оборони, розвитку підприємств оборонно-промислового комплексу, Комітет наполягає щоб у законопроекті знайшли відображення питання фінансування критично важливих напрямів, зокрема: грошового забезпечення військовослужбовців і оплати праці працівників, будівництва та придбання службового житла, технічного переоснащення озброєння та військової техніки, утилізації ракет, боєприпасів, протипіхотних мін, ракетного палива, створення виробничих потужностей для виробництва і модернізації озброєння та військової техніки», - наголосив Анатолій Гриценко.

Він також додав, що Комітет вважає, що за відсутності довіри між Президентом України, Верховною Радою України та Прем’єр-міністром України зазначений законопроект без його суттєвого доопрацювання приймати в цілому не можна.

«Комітет пропонує ґрунтовно доопрацювати проект з урахуванням положень альтернативних законопроектів, напрацьованих Опозиційним Урядом та окремими народними депутатами, та внести його на розгляд Верховної Ради України для прийняття за основу. Після доопрацювання законопроекту з урахуванням пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи розглянути його у другому читанні та ухвалити рішення щодо прийняття його в цілому як Закону», - підсумував Анатолій Гриценко.

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“Новини”

17 грудня 2024 11:12
17 грудня 2024 11:11
17 грудня 2024 11:09
17 грудня 2024 11:07
18 листопада 2024 10:23
18 листопада 2024 10:21
18 листопада 2024 10:20
18 листопада 2024 10:19
18 листопада 2024 10:17
18 листопада 2024 10:16